Valvira ilmoittaa 30.11.2023 antamassaan tiedotteessa, että Mylab Oy:n Multilab-järjestelmä on täyttänyt asiakastietolain vaatimukset annetussa määräajassa.

Valvira kertoo tiedotteessaan, että Multilab-järjestelmä on asianmukaisesti sertifioitu A1-luokan järjestelmäksi 3.11.2023, ja että Mylab Oy on täyttänyt velvoitteensa Valviran antamassa määräajassa. Näin ollen Valviran helmikuussa 2023 asettama uhkasakko ei realisoitunut. Järjestelmän tiedot on julkaistu Valviran ylläpitämässä sosiaali- ja terveydenhuollon julkisessa tietojärjestelmärekisterissä 10.11.2023.

Multilab-järjestelmän elinkaari on päättymässä ja Multilabin Kanta-toiminnallisuudet ovat poistuneet käytöstä sen tultua nyt sertifioiduksi A1-luokan järjestelmäksi. Mylabin My+ laboratoriojärjestelmä tai asiakkaidemme muut A2-luokan järjestelmät ovat korvanneet Multilabin Kanta-toiminnallisuudet.

Kuten 6.3.2023 julkaistussa tiedotteessa todettiin ja Valviran tiedotteessa vahvistettiin, poistuvaan Multilab-järjestelmään ei ole liittynyt tilanteita, jotka olisivat voineet vaarantaa asiakas- tai potilasturvallisuutta tai tietoturvallisuutta. Valviran asettama vaatimus ja uhkasakko ei liittynyt My+ laboratoriotietojärjestelmäämme.

Mahdolliset asiaan liittyvät tiedustelut:

Laatu- ja tietohallintojohtaja Timo Pellinen ja toimitusjohtaja Samuli Niiranen.

Uutiset ja blogit