Mylab Palvelee

Tietojärjestelmät kokonaispalveluna

Tarjoamme kokonaisvaltaisia tieto-, käyttö-, integraatio- ja asiantuntijapalveluja, jonka keskiössä on kliinisille laboratorioille suunniteltu tietojärjestelmä, My+. Palvelun laajuus ja kattavuus määritellään yhdessä asiakkaan kanssa ja asiakkaan tarpeiden mukaisesti. Joustava palvelumallimme voidaan skaalata niin isojen kuin pientenkin asiakkaiden vaatimuksiin sekä laboratorion omille asiakkaille, kuten hoitoyksiköille.

Kokonaispalvelun avulla kustannukset ovat selkeitä ja läpinäkyviä, koska palvelumaksu sisältää kaikki yhdessä sovitut palvelut. Käytännössä tämä tarkoittaa asiakkaalle helpompaa budjetointia ja kustannusten ennustettavuutta. Toimimme tietoteknisten palvelujen integraattorina “avaimet käteen” –periaatteella jatkuvassa yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Noudatamme toiminnassamme kansainvälisten ISO 9001:2008 ja ISO 13485:2003 -laadunhallintajärjestelmästandardien vaatimuksia. Laatujärjestelmästandardien lisäksi ohjelmistosuunnittelussa sovelletaan ohjelmiston elinkaaristandardia IEC 62304:2006 ja riskienhallintastandardia ISO 14971:2007.

Asiakkaidemme kokema palvelukokemus sanapilvenä. (Asiakaskokemuskysely)

Asiantuntevaa palvelua

Mylabissa tiedetään, mitä laboratorioissa tarvitaan. Niinpä asiakas voi tukeutua Mylabin asiantuntemukseen, oli kyse sitten tietojärjestelmän uusimisesta, järjestelmäintegraatioista tai esimerkiksi analysaattorihankinnoista.

Mylabilla on valmius toteuttaa integraatioita lähes kaikkiin käytössä oleviin järjestelmiin ja analysaattoreihin. Kokonaispalvelun ominaisuudet ja järjestelmien päivitykset räätälöidään aina asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Asiakkaille tarjotaan asiantuntevaa projektinhallintaa, josta vastaavat tietyt avainhenkilöt. Asiakaspäälliköt huolehtivat asiakkaan tulevaisuudesta ja uusista projekteista. Palvelupäälliköiden tehtävänä puolestaan on huolehtia asiakkaan kulloinkin meneillään olevien projektien salkusta ja palvelun toiminnasta kokonaisuutena. Yksittäisten projektien vetämisestä vastaavat projektipäälliköt, jotka myös kokoavat projektiin tarvittavat asiantuntijat.

Järjestelmien toimittamisen ja ylläpidon ohella Mylab tarjoaa koulutusta järjestelmien käyttäjille.

Tietotaidon takaa henkilöstö, jolla on kokemusta paitsi tietopalveluiden tuottamisesta, myös varsinaisesta laboratoriotyöstä.

Kattavat käyttöpalvelut

Käyttöpalvelut huolehtivat asiakkaan virtuaalisten palvelmien ylläpidosta, tallennustilan riittävyydestä ja tietoliikenteen sujuvuudesta. Palvelujen toimivuutta valvotaan koko ajan ja hallintatoimenpiteet toteutetaan ennakoivasti, jotta voidaan varmistaa tietopalvelujen jatkuva saatavuus.

Käyttöpalvelut huolehtivat myös tietojen varmistuksista asiakkaan kanssa sovitun suunnitelman mukaisesti. Tietojen palautuksia testataan säännöllisesti.

Mylabin palvelukeskus huolehtii siitä, että asiakkaan tiedot pysyvät tallessa ja tietojärjestelmät toimivat moitteetta. Palvelut tuotetaan asiakkaille keskitetystä palvelukeskuksesta käsin. Tällöin asiakkaan ei tarvitse sitoutua palvelun tuottamiseen liittyviin kustannuksiin tai riskeihin.

Asiakkaat maksavat vain käyttämistään palveluista, eikä heidän tarvitse huolehtia tallennustilasta, lisensseistä tai vanhenevan teknologian uusimiseen liittyvistä investoinneista.

 

Kokonaispalvelun hyödyt

Laaja kattavuus – Sopimus kattaa kaikki Mylabin tuotteet ja palvelut sekä tuotteisiin liittyvät päivitykset.

Asiakkaan oma edustaja Mylabissa – Asiakkaalle nimetyt asiakaspäällikkö ja palvelupäällikkö vastaavat asiakkaan toiveisiin sekä huolehtivat palvelun toimivuudesta ja kehittämisestä.

Ei turhaa byrokratiaa – Palvelusopimus mahdollistaa nopean reagoinnin asiakkaan tarpeisiin ja toiminnan muutoksiin.

Ennakoitavuus – Kustannukset voidaan ennakoida pitkälle tulevaisuuteen, eikä yllättäviä kustannuksia pääse syntymään. Budjetissa on helppo pysyä.

Takaa sujuvan arjen! – Asiakas voi keskittyä omaan ydintoimintaansa ja Mylabin palveluiden täysimittaiseen hyödyntämiseen

Joustaa asiakkaan tilanteen mukaan

  • Huomioi muutokset asiakkaan toimintaympäristössä, esimerkiksi organisaatioiden yhdistymiset.
  • Sopimusta ei tarvitse neuvotella uudestaan muutosten yhteydessä.
  • Joustaa myös asiakkaan toiminnan vähentyessä.

 

 

Asiakastuki 24/7

Asiakastuki palvelee ja neuvoo asiakkaita Mylabin tietojärjestelmäpalvelujen käytössä ja mahdollisissa ongelmatilanteissa vuorokauden ympäri. Toimimme ITIL-käytäntöjen mukaisesti.

Palvelupisteemme vastaa numerossa 010 678 6100. Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostilla: tuki@mylab.fi 

Voit myös kirjautua asiakastunnuksillasi suoraa asiakastukeemme täältä.

Näkökulma | 09.05.2018

Voiko vaarallisen potilaan pysäyttää?

Kun terveydenhuollossa herää epäilys, että potilas hautoo henkirikosta tai... » Lue lisää
Näkökulma | 26.04.2018

Automaatio ei ratkaise kaikkia laboratorion ongelmia

Automaatio voi säästää aikaa ja vähentää virheitä, mutta sen... » Lue lisää
Näkökulma | 18.04.2018

Valinnanvapauskokeilu pani Kiuruveden terveyskeskuksen tarkistamaan asiakaspalveluaan

Yleisin syy palveluntuottajan vaihtamiseen on lääkäriaikojen saatavuus. Kermankuorintaa eivät... » Lue lisää
Näkökulma | 13.04.2018

Sairauksien markkinointi yllyttää ylidiagnostiikkaan

Nykyisellään lääketiede laajenee suuntaan, joka ei edistä terveyttä ja... » Lue lisää
Näkökulma | 03.04.2018

Netti- ja some-riippuvuus – uusi kansantauti?

Toiminnallinen riippuvuus aiheuttaa vastaavia oireita kuin päihderiippuvuuskin: kontrollin menetystä,... » Lue lisää
Näkökulma | 29.03.2018

Aivot reagoivat jo paljon ennen työuupumusta

Digiaikana aivot ovat jatkuvassa tietotulvassa. Jos lepohetkiä ei ole,... » Lue lisää
Näkökulma | 22.03.2018

Miten laboratorio voi muuntautua tulosten toimittajasta diagnostiseksi kumppaniksi?

Laboratoriokokeita määrätään usein mutu-tuntumalla. Virheet vähenisivät ja oikeaan diagnoosiin... » Lue lisää
Näkökulma | 13.03.2018

Biohakkeri ottaa terveyden omiin käsiinsä

Tulevaisuudessa terveys ja hyvinvointi ovat entistä enemmän ihmisen itsensä... » Lue lisää
Näkökulma | 07.03.2018

Paras syöpähoito voi löytyä geenejä tutkimalla

Molekyyligeneettisiä testejä tarvitaan, jotta voidaan päätellä, hyötyisikö potilas kohdennetusta... » Lue lisää
Mylab Nyt Mylab On | 05.03.2018

Eläkkeellä on aikaa veneillä

Tutustu meihin! Mylabin kasvona Jukka Kalliosaari » Lue lisää
Mylab Nyt Näkökulma | 01.03.2018

Sote-valmistelun kriittinen veteraani

Professori Jussi Huttunen on ollut mukana sosiaali- ja terveyspalveluiden... » Lue lisää
Näkökulma | 21.02.2018

Vaikuttiko hoito ja kuinka paljon?

Asiakkailta kerätty tieto pitäisi saada mukaan sote-päätösten tekoon.... » Lue lisää
Mylab Nyt Näkökulma | 19.02.2018

Stop diabetekselle?

Diabetes yleistyy valtavaa vauhtia kaikkialla maailmassa, ja tutkijat etsivät... » Lue lisää
Mylab Nyt Uutiset | 13.02.2018

Mylabin palvelut saavat uuden nimen

Mylabin palvelut ja ohjelmistotuotteet tunnistat nyt nimestä My+®. Tavoitteena... » Lue lisää
Uutiset | 02.02.2018

Tule kuulemaan Mylabin palveluiden nimiuudistuksesta Labquality Days 2018 –päiville

Palveluidemme nimet ovat uudistuneet. Kerromme uudistuksesta lisää ensi viikolla... » Lue lisää