Mylab Palvelee

Tietojärjestelmät kokonaispalveluna

Rakennamme menestystä asiakkaillemme tarjoamalla kokonaisvaltaiset sovellus- ja integraatioratkaisut sekä saatavuuden takaavan käyttöpalvelun – kaikki täydellä asiakaspalvelulla. Kannamme vastuun kokonaispalveluna.

Palvelumme keskiössä on kliinisille laboratorioille suunniteltu ohjelmisto, My+. Palvelun laajuus ja kattavuus määritellään yhdessä asiakkaan kanssa ja asiakkaan tarpeiden mukaisesti. Joustava palvelumallimme voidaan skaalata niin isojen kuin pientenkin asiakkaiden vaatimuksiin sekä laboratorion omille asiakkaille, kuten hoitoyksiköille.

Kokonaispalvelun avulla kustannukset ovat selkeitä ja läpinäkyviä, koska palvelumaksu sisältää kaikki yhdessä sovitut palvelut. Käytännössä tämä tarkoittaa asiakkaalle helpompaa budjetointia ja kustannusten ennustettavuutta. Toimimme tietoteknisten palvelujen integraattorina “avaimet käteen” –periaatteella jatkuvassa yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Noudatamme toiminnassamme kansainvälisten ISO 9001:2015 ja ISO 13485:2016 -laadunhallintajärjestelmästandardien vaatimuksia. Laatujärjestelmästandardien lisäksi ohjelmistosuunnittelussa sovelletaan ohjelmiston elinkaaristandardia IEC 62304:2006 Am1 ja riskienhallintastandardia ISO 14971:2012.

Asiantuntevaa palvelua

Mylabissa tiedetään, mitä laboratorioissa tarvitaan. Niinpä asiakas voi tukeutua Mylabin asiantuntemukseen, oli kyse sitten tietojärjestelmän uusimisesta, järjestelmäintegraatioista tai esimerkiksi analysaattorihankinnoista.

Mylabilla on valmius toteuttaa integraatioita lähes kaikkiin käytössä oleviin järjestelmiin ja analysaattoreihin. Kokonaispalvelun ominaisuudet ja järjestelmien päivitykset räätälöidään aina asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Asiakkaille tarjotaan asiantuntevaa projektinhallintaa, josta vastaavat tietyt avainhenkilöt. Asiakaspäälliköt huolehtivat asiakkaan tulevaisuudesta ja uusista projekteista. Palvelupäälliköiden tehtävänä puolestaan on huolehtia asiakkaan kulloinkin meneillään olevien projektien salkusta ja palvelun toiminnasta kokonaisuutena. Yksittäisten projektien vetämisestä vastaavat projektipäälliköt, jotka myös kokoavat projektiin tarvittavat asiantuntijat.

Järjestelmien toimittamisen ja ylläpidon ohella Mylab tarjoaa koulutusta järjestelmien käyttäjille.

Tietotaidon takaa henkilöstö, jolla on kokemusta paitsi tietopalveluiden tuottamisesta, myös varsinaisesta laboratoriotyöstä.

Kattavat käyttöpalvelut

Käyttöpalvelut huolehtivat asiakkaan virtuaalisten palvelmien ylläpidosta, tallennustilan riittävyydestä ja tietoliikenteen sujuvuudesta. Palvelujen toimivuutta valvotaan koko ajan ja hallintatoimenpiteet toteutetaan ennakoivasti, jotta voidaan varmistaa tietopalvelujen jatkuva saatavuus.

Käyttöpalvelut huolehtivat myös tietojen varmistuksista asiakkaan kanssa sovitun suunnitelman mukaisesti. Tietojen palautuksia testataan säännöllisesti.

Mylabin palvelukeskus huolehtii siitä, että asiakkaan tiedot pysyvät tallessa ja tietojärjestelmät toimivat moitteetta. Palvelut tuotetaan asiakkaille keskitetystä palvelukeskuksesta käsin. Tällöin asiakkaan ei tarvitse sitoutua palvelun tuottamiseen liittyviin kustannuksiin tai riskeihin.

Asiakkaat maksavat vain käyttämistään palveluista, eikä heidän tarvitse huolehtia tallennustilasta, lisensseistä tai vanhenevan teknologian uusimiseen liittyvistä investoinneista.

 

Kokonaispalvelun hyödyt

Laaja kattavuus – Sopimus kattaa kaikki Mylabin tuotteet ja palvelut sekä tuotteisiin liittyvät päivitykset.

Asiakkaan oma edustaja Mylabissa – Asiakkaalle nimetyt asiakaspäällikkö ja palvelupäällikkö vastaavat asiakkaan toiveisiin sekä huolehtivat palvelun toimivuudesta ja kehittämisestä.

Ei turhaa byrokratiaa – Palvelusopimus mahdollistaa nopean reagoinnin asiakkaan tarpeisiin ja toiminnan muutoksiin.

Ennakoitavuus – Kustannukset voidaan ennakoida pitkälle tulevaisuuteen, eikä yllättäviä kustannuksia pääse syntymään. Budjetissa on helppo pysyä.

Takaa sujuvan arjen! – Asiakas voi keskittyä omaan ydintoimintaansa ja Mylabin palveluiden täysimittaiseen hyödyntämiseen

Joustaa asiakkaan tilanteen mukaan

  • Huomioi muutokset asiakkaan toimintaympäristössä, esimerkiksi organisaatioiden yhdistymiset.
  • Sopimusta ei tarvitse neuvotella uudestaan muutosten yhteydessä.
  • Joustaa myös asiakkaan toiminnan vähentyessä.

 

 

Asiakastuki 24/7

Asiakastuki palvelee ja neuvoo asiakkaita Mylabin tietojärjestelmäpalvelujen käytössä ja mahdollisissa ongelmatilanteissa vuorokauden ympäri. Toimimme ITIL-käytäntöjen mukaisesti.

Palvelupisteemme vastaa numerossa 010 678 6100. Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostilla: tuki@mylab.fi 

Voit myös kirjautua asiakastunnuksillasi suoraa asiakastukeemme täältä.

Mylab Nyt Näkökulma | 12.11.2018

Uteliaisuus uhkaa tietosuojaa

Jokaisella on oikeus valvoa omien terveystietojensa katselua ja käyttöä.... » Lue lisää
Uutiset | 26.10.2018

”Emme vaihtaisi enää vanhaan”

My+ mobiilinäytteenottosovellus helpottaa laboratoriohoitajien työtä Satakunnan keskussairaalassa nyt myös... » Lue lisää
Mylab Puhuu Näkökulma | 23.10.2018

Geenisakset – lääketieteen seuraava läpimurto?

CRISPR-tekniikalla haluttu geeni saadaan vietyä juuri oikeaan paikkaan genomissa.... » Lue lisää
Mylab Nyt Näkökulma | 16.10.2018

Tietokonevirus tai tekninen vika voi saada sairaalan polvilleen

Terveydenhuollon tehokkuus on parantunut tuntuvasti tietojärjestelmien ansiosta. Kun järjestelmä... » Lue lisää
Uutiset | 11.10.2018

Mobiilinäytteenottosovelluksen käyttö laajeni NordLabiin

Mobiilisovelluksen käyttö päivystysnäytteenotossa vähentää laboratorion puhelinrumbaa, turhia kävelymatkoja ja... » Lue lisää
Uutiset | 02.10.2018

Uusi asetus kiristää laatuvaatimuksia

EU:n lääkintälaiteasetus tuo aiempaa tiukempia vaatimuksia myös Mylabin ohjelmistotuotteille... » Lue lisää
Mylab Nyt Näkökulma | 28.09.2018

Lohkoketju kiinnostaa, mutta hyödyt ovat vielä pimennossa

Nykyisten terveydenhuollon tietojärjestelmien korvaaminen lohkoketjuilla ei ole tutkijoiden mielestä... » Lue lisää
Näkökulma | 12.09.2018

Tekoäly tarkentaa laboratorion diagnostiikkaa

Algoritmi voi jo nyt tunnistaa sairaita soluja ja kudoksia... » Lue lisää
Töihin meille Uutiset | 31.08.2018

Haemme palveluasiantuntijaa vakituiseen työsuhteeseen

Lunasta paikkasi terveysteknologian aitiopaikalta ja hae meille palveluasiantuntijaksi. » Lue lisää
Näkökulma | 24.08.2018

”Älkää pelätkö datan hyödyntämistä!”

Terveydenhuollossa on tiukat vaatimukset potilaiden tietoturvalle ja yksityisyyden suojalle.... » Lue lisää
Näkökulma | 17.08.2018

Valinnanvapaus uhkaa laboratorioseurannan jatkuvuutta

Hankintalaki estää julkisia laboratorioita tarjoamasta palvelujaan yksityisille sote-keskuksille. Pitkäaikaissairauksien... » Lue lisää
Näkökulma | 21.07.2018

”Laboratorion tulevaisuus on omissa käsissänne”

Tulevaisuuden laboratorio ei tuota vain numeroita, vaan pyrkii edistämään... » Lue lisää
Näkökulma | 13.07.2018

Älykäs sairaala vaatii perusteellista suunnittelua

Ouluun ryhdytään ensi vuonna rakentamaan uutta sairaalaa vanhan tilalle.... » Lue lisää
Näkökulma Terveydenhuollon tietojärjestelmät | 03.07.2018

Luottamus ja vastuullisuus luovat perustan potilasturvalliselle laboratorion tietotekniikalle

Olennaista on saada ammattilaiset ja organisaatiot toimimaan yhdessä korkean... » Lue lisää
Näkökulma | 27.06.2018

Yli tunnin tietokatko laboratoriossa on katastrofi

Laboratorio selviytyy tietyiltä osin paremmin jopa tulipalosta kuin pitkästä... » Lue lisää